Schibsted investerer nå aggressivt i startups

Schibsted investerer i startups

Den britiske avisen The Guardian føyer seg denne uken inn i rekken av internasjonale medier og blogger som legger seg på ryggen for Schibsteds innovasjonsevne.

The Norwegian media group Schibsted now aggressively invests in startups. The goal: digital dominance, one market at a time. France is next in line. Here is a look at the company’s strategy.

Monday Note har tatt for seg mediehusets digitale strategi ved flere anledninger: Schibsted’s extraordinary click machines

Whiteboard magazine intervjuet Sverre Munck om innovasjon: 8 lessons in how to disrupt yourself from Schibsted 

Whiteboard magazine, i januar: Norwegian publisher Schibsted to increase startup funding and acquisitions in France

Guardian, i desember: Nordic giant Schibsted wants to be world’s No 1 for online classifieds

Arctic Startup om Schibsteds investering i danske Riidr: Denmark’s Riidr E-Book Publishing Solution Receives Investment From Schibsted

Trendsonline om Riidr-investeringen: Breaking News: Nordisk mediehus investerer i den danske startup Riidr  

Harvards Nieman Lab skrev i fjor: Looking to Europe for news-industry innovation, Part 2: Schibsted’s stunning classifieds and services business

At mediehus og eksperter ser til Schibsted for å lære om digital innovasjon er heller ikke nytt. Tilbake i 2007 publiserte Harvard Business School et business case på Schibsted  

Og dette er kun et utvalg referanser.

Bildets kilde: Schibsted Financial Statements / Monday Note